27 Temmuz 2013 Cumartesi

SIKÇA SORULAN SORULAR




-          Eğitim içeriği nedir?

C: Eğitimimiz 3-13 yaş arası çocuklarda dikkat, konsantrasyon ve zeka gelişimini desteklemek amacıyla oluşturulmuş; yurtdışı patentli kaynaklar kullanılarak, oynayarak ve eğlenerek öğrenme prensibini benimsemiş; çocuklarda var olan potansiyeli ortaya çıkarma amacı taşıyan bir programdır. Çocuklar oyun ve eğitici etkinliklerle hem eğlenmekte hem de fark etmeden öğrenmekte ve gelişmektedirler. Günümüz sıkıcı eğitim sistemi düşünüldüğünde bu eğitim çocuklarda çok işe yaramaktadır.

-          Bu eğitim öğrencilere ne kazandıracak?

C: Bu eğitim öğrencilere dikkat sürelerinin uzaması, dikkat kalitesinin artması, algılarının gelişmesi, konsantrasyonun etkinleşmesi, zeka gelişimi, eksik olan yetenek ve becerilerin tamamlanması, özgüven ve sorumluluk bilinci gibi bir çok gelişim faktörünü kazandırmaktadır. Bu gelişimler ise beraberinde başarıyı ve kişilik gelişiminin sağlamlığını getirmektedir. Tüm bu gelişmeler geçici değil kalıcı niteliktedir. Çocuk bu özellikleri kişiliğinin bir parçası haline getirir ve yaşam boyu devam ettirir. Yani bu eğitim yalnızca bugünkü başarıda değil, gelecekteki başarılarda da önemli bir etmen olacaktır.

-          Peki bu eğitim sadece dikkat problemleri yaşayan ya da zeka seviyesi düşük çocuklarla mı uygulanıyor?

C: Kesinlikle hayır. Eğitimin çıkış noktası ve hedef kitlesi tamamen normal çocuklar. Biz normal çocukların potansiyellerini yükselterek gelişimlerini desteklemeyi amaçlıyoruz. Ancak hafif düzeyde dikkat eksikliği olan çocuklarda da oldukça başarılı ilerlemeler kaydettik.

-          Eğitim hangi yaş gruplarına veriliyor?

C: 3-13 yaş arasındaki tüm normal çocuklara bu eğitim verilebilir. Her yaş grubu için ayrı bir eğitim programımız bulunmakta.

-          Eğitim ne kadar sürüyor?

C: Bu biraz ailenin isteği ve çocuğa bağlı olarak değişiyor. Kimi çocuk eğitimde çok hızlı ilerlerken, kimisi daha ağır adımlarla ilerliyor. Söylediğim gibi bu program 3-13 yaş arası için geliştirilmiş bir program. Aile bu eğitimi 1 yıl süresince de aldırabilir. 3 yaşından 13 yaşına kadar da aldırabilir. Tabi ki öğrenci ne kadar çok bu eğitim ortamından yararlanırsa o kadar avantajlı konuma geçmektedir. Ama 1 yıl eğitim alıp da sonuçtan memnun kalan veliler de bulunmakta. Biz ister 1 yıl olsun ister 5 yıl , eğitim süresince öğrenciye maksimum yarar sağlamaya çalışıyoruz.

-          Öğrencinin devamlılığı önemli mi?

C:  Çok önemli. Biz öğrencilerimizin devamsızlık yapmamalarından yanayız. Aynı okul gibi, araya zaman girdiğinde öğrencide bir regresyon(gerileme) süreci yaşanabiliyor. Bu nedenle her hafta mümkün olduğunca düzenli gelmek çok önemli. Ayrıca eğitim programının sonuna kadar da devam etmeleri gerekiyor. Yarım bırakılmış bir program çocuk üzerinde çok da etkili olmayacaktır.

-          Eğitime başlamadan önce çocuklar üzerinde herhangi bir ölçüm yapılıyor mu?

C: Evet. Biz öğrencilerimizle eğitime başlamadan önce, onlara bazı testler uyguluyoruz. Bu onların algı ve zeka düzeyleri hakkında fikir edinmemizde oldukça işe yarıyor. Böylelikle eğitim programımızı bu sonuçlara göre biçimlendirerek daha yararlı bir eğitim verebiliyoruz. Eğitim sonrasında ise tekrar testler uygulayarak eğitimin öğrencinin gelişimine ne kadar etki ettiğini belirliyoruz. Yani eğitimin başında ve sonunda testler uygulayarak karşılaştırma yapıyor ve eğitimin işlevselliğini sorguluyoruz.

-          Bu testler nasıl sonuçlar veriyor?

C: Eğitim sonrasında yapılan testlerin sonuçları gerçekten yüzümüzü güldürüyor. Emeğimizin karşılığını somut bir biçimde görebiliyoruz. Bu zamana kadar eğitim alıp da gelişme sağlayamadığımız bir öğrencimiz olmadı.

-          Eğitimler grup olarak mı yoksa bireysel olarak mı veriliyor?

C: Öğrencilerle çalışmalarımı hep bireysel olarak yürütüyorum. Bireysel eğitimle hem çocuğu daha iyi tanıyor hem de gelişimini daha iyi takip ederek özel bir çalışma yürütebiliyorum. Velilere verdiğim eğitimler ise genellikle grup eğitimleri şeklinde oluyor.

-          Aileler çocuklarının aldığı bu eğitimi nasıl takip edecekler? Neler yapıldığını nasıl anlayacaklar?

C: Her öğrencimize eğitime başladığında bir Öğrenci Takip Formu ve dosyası veriyoruz. Burada her gün yapılan etkinlikler, başarılar, ekstra yapılan performanslar, kaynaklardaki ilerlemeler ve ödevler yer alıyor. Öğrenci her hafta eğitime gelirken bu dosyayı yanında getiriyor ve dosya güncelleniyor.  Veliler de bu dosyadan yapılanları günü gününe takip edebiliyorlar.

-          Aileler eğitim ile ilgili kaynakları, set ve materyalleri kendileri mi temin ediyorlar?

C: Hayır. Ailelerden hiçbir şey talep etmiyoruz. Tüm materyaller biz de mevcut. Çocuklar eğitime gelirken yalnızca bizim onlara vermiş olduğumuz dosyayı getiriyorlar. Ailelere sadece bazen önerilerde bulunuyoruz. Evde yapabilecekleri etkinliklerden bahsediyoruz. Dilerlerse veliler bu önerdiğimiz etkinlik materyallerini alıp evde çocuklarına uygulatabiliyorlar. Ama bu tamamen velinin inisiyatifinde.

-          Çocukların bu eğitimi alması okul derslerine engel teşkil eder mi?

C: Bilakis yararı dokunmakta. Öğrenci derslerde daha dikkatli ve algısı açık bir biçimde ders dinleyebilmekte, bu da başarıyı beraberinde getirmektedir.

-          Bu eğitim nerede veriliyor?

C: Bu eğitimi Gaziosmanpaşa/ İstanbul’da veriyoruz. Çocuklarla alt katta eğitim yapılırken, veliler üst kattaki bekleme salonunda eğitimin bitmesini bekleyebiliyorlar. Eğitim bir saat sürüyor. Veliyle eğitimden sonra telefon ile irtibat kurarak eğitim ile ilgili bilgi veriyoruz.  Çocukların yanında eğitim hakkında olumlu ya da olumsuz bilgi vermekten kaçınıyoruz. Sonuçta çocuklar buraya eğlenmeye geliyorlar, eleştirilmeye değil.

-          Aileler bu eğitime nasıl yaklaşıyor?

C:  Bizim toplumumuzda maalesef çocuğun geleceğine yatırım, ona ev-araba almakla, okul yıllarında dershanelere  göndermekle eş değer tutuluyor. Aslında gerçek yatırım çocuğun eğitimi ve gelişimine yapılan yatırımdır. Çocuğa sağlanan eğitim olanakları ve gelişimine destek ile çocuk zaten başarıyı yakalayacak; kendi evini ve arabasını alabilecektir. Bizler bu şekilde düşünmeyip, elle tutulur somut yatırımlar yaptığımız takdirde çocuklarımızı o aldığımız evlerin-arabaların içine hapsediyor ve gelişmelerine, potansiyellerini ortaya koymalarına izin vermiyoruz.

 Bu aileleri ikna etmesi oldukça güç. Ancak bilinçli aileler zaten bu gerçeğin farkındalar ve yatırımlarını çocuklarının gelişimine, eğitimine yapıyorlar. Bunun da avantajlarını gerek okul yaşamındaki, gerekse de çocuğun büyüyüp iş yaşamına atıldığı dönemdeki başarısında sonuna kadar yaşıyorlar.

-          Günümüzde bu tarz eğitimler veren çok kişi var. Bu konuda ne düşünüyorsunuz?

C: Haklısınız. Günümüzde bu alanda lisans eğitimi almamasına rağmen, 2-3 kursa katılarak kendini öğrenci koçu, yaşam koçu, terapist, çocuk gelişimci, eğitmen ilan eden oldukça fazla insan var çevremizde.

Aileler bu konuda çok dikkatli olmalılar. Hiçbir kurs 4 yıllık bir lisans eğitiminin yerini tutamaz. Bu kişiler çocuğunuza yarardan çok zarar verebilirler. Bu nedenle velilerin çocuklarına eğitim verdirecekleri kişilerin diplomalarına bakmayı talep etmesini öneriyorum. PDR, Psikoloji ya da Psikiyatri mezunu olmayan kişilere itibar etmesinler.

-          Aileler bu eğitim hakkında detaylı bilgiyi nereden alabilirler?

C:  Bana telefon ya da mail yoluyla ulaşarak rahatlıkla bilgi alabilirler.

İletişim Bilgileri:

Vildan Aslan

Tel: 05062659878


 



 

 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder