Dikkat, ilginin bir konuya odaklanmasıdır. Algı ise dikkatin beyindeki sürecidir. Dikkat ve öğrenme insan için olmazsa olmaz karakteristiklerdendir. Dikkatini kullanamayan, odaklanma problemi yaşayan, dikkatini devam ettirmekte zorluk çeken kişiler hayatta her alanda zorluk çekmektedir. Özellikle ders ve akademik konularda bu zorluk daha da artmaktadır.
Hayatın ilk yıllarından beri dikkat konusunda zorluk yaşayan çocuklar öğrenme konusunda daha dezavantajlı konuma girmektedir. Çocuğun bir şeyi öğrenmesi için ona ilgisini toplaması ve beyne o bilginin ulaşması gerekir.
Öğrenmenin dört temel basamağından ilki olan input (giriş) dikkat eksikliği olan kişilerde yeterince çalışmaz. Yani kişi öğrenme için bilgiyi zihnine aktaramaz. Bu durumda öğrenme daha verimsiz hale gelir. Hele hele yoğun dikkat gerektiren okuma, yazma, ders çalışma ve dinleme gibi çalışmalarda dikkat eksikliği kişiyi olumsuz etkiler. Dikkatini veremedikçe öğrenemez, öğrenemedikçe zihinsel faaliyetlerden uzaklaşabilir.
Dikkat sistemi kullanıldıkça gelişir. Dikkat ve odaklanmayı sürdüren kişilerde beyindeki görsel ve işitsel algı merkezleri daha iyi çalışır. Algılaması iyi olan çocukların ise öğrenme süreçleri daha iyi hale gelir.
Dikkati güçlendirme programı ve hedeflerimiz: Programda görsel dikkatini odaklama, dikkatini devam ettirme, benzerlikleri fark etme, ayrıntıları fark etme, eşleştirme, planlama, organize olma, işitsel hafıza, görsel hafıza, el göz koordinasyonu, ince motor becerilerin desteklenmesi, görme alanının aktif kullanılması, genel bilginin artırılması gibi amaçlar vardır.
Kimler bu programa katılmalı?
bu program üç gruba uygulanır:
1. grup
okul öncesi çocuklara uygulanır
2. grup
ilkokul 1.2.3.4.5. sınıf öğrencilerine uygulanır
3.grup
ortaokul 6.7.8. sıınıf öğrencilerine uygulanır.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder